voorbereidingen

20 september 2018

Hey mates,

Nog 47 keer slapen en dan start ons groot avontuur. We hebben lang getwijfeld om zo ver te reizen met de kids maar na veel lezen over het land en de reiservaringen van andere gezinnen zijn we 9 maand geleden op zoek gegaan naar vliegtickets. Heel vroeg maar het is zeker nodig om goedkope tickets te vinden. Frieke heeft ze uiteindelijk geboekt via http://www.kilroy.be met Cathay Pacific vanuit Londen. Het was nog goedkoper met Air China maar na het lezen van een paar reviews hebben we daar  wijselijk voor gepast.

Wat hebben we allemaal nodig...een internationaal paspoort, een internationaal rijbewijs en goed gepoetste schoenen. Dit om geen "pests and diseases" binnen te brengen. Verder geen inentingen, geen visum (kan natuurlijk wel nodig zijn als je een tussenstop maakt waar een visum vereist is).

De rondreis gaan we maken met een camper. We willen de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen. Het is nog geen hoogseizoen dus altijd wel ergens een plaatsje om te kamperen. Hotels en B&B's moeten wel op voorhand gereserveerd worden. De camper hebben we geboekt via Britz. Niet het grootste model maar zeker groot genoeg voor ons vier. Ook niet vergeten dat er in NZ heel veel kleine wegen zijn en dat we links moeten rijden.

image1

We reizen van noord (Auckland) naar Zuid (Christchurch). Onze route ligt min of meer vast maar er is zoveel te zien dat er keuzes moeten gemaakt worden. Gelukkig heeft Frieke's broer ons in contact gebracht met Tresta die ons gouden tips geeft. We hopen haar dan ook te kunnen ontmoeten in Wellington waar ze woont en werkt.

Ikzelf kijk vooral enorm uit naar de Tongariro Alpine Crossing...de mooiste dagtocht ter wereld. Onze reis zal natuurlijk aangepast zijn aan de kids en daarom hebben we besloten elk een dagje voor onszelf te nemen. Frieke zal waarschijnlijk een gletsjerwandeling maken op het Zuidereiland.

We hebben dus nog wat werk...wordt zeker vervolgd...

Groetjes,

Katrien&Co