Moet er nog boom zijn?

13 november 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

De wolken van gisteren maken al snel plaats voor zonneschijn. Lotta en Frieke duiken het zwembad - waar ook al lichte zwavelgeur opgemerkt wordt -in. Katrien en Oliver ruimen het ontbijt op. We zijn onze camper  al een beetje gewoon, het blijft klein maar alles krijgt een plek en als je iets niet vindt is het nooit lang zoeken gezien de beperkte oppervlakte.
Als je 's morgens vertrekt voor het vervolg van de roadtrip moet je alles terug vastzetten, opbergen of opruimen. Zo niet vliegt alles in het rond. Wie ons kent weet dat we dit zeker en vast af en toe tegenkomen.
Een speelplein op een camping is ideaal voor die momenten waarop alles moet opgeruimd worden. Dan heb je geen kleuters rond je die je hinderen bij die o zo leuke taak op het moment van de dag waarop je denkt: 'nu wil ik in mijn zetel zitten met een koffietje'.

Hup, we zetten de reis verder richting Rotorua. Volgens alle reisgidsen de plek die je moet gezien hebben. De onderwereld ontmoet er de bovenwereld in de vorm van geothermie.
We passeren eerst nog Matamata (Hobbiton voor de kenners). Wij zijn geen Lord of the Rings - filmfreaks en laten de filmsets graag links liggen. De prijzen voor de guided tours zijn afgestemd op echte fans en duizenden Chinezen.
We passeren wel een mooie plek waar er nog een nederzetting uit het koloniale tijdperk bewaard is. Josiah Firth zette hier een bakstenen toren neer in 1882, puur als statussymbool en niet om zijn land te verdedigen. Dat was niet meer nodig. Rond de toren staan nog 10 gebouwen uit dezelfde periode. Alles is gesloten maar mevrouw de conciërge is zo vriendelijk ons toch even in de toren te laten en de tuin mogen we ook vrij bezoeken.

We naderen Rotorua. De dampen komen links en rechts uit de grond, maar dat is voor morgen! Vandaag willen we graag de Redwoods bezoeken. Een gigantisch bos met voornamelijk Sequoia sempervirens in alle maten. Zilvervarens zijn er ook en de geluiden van prachtige zangvogels. Die vogels, daar moeten we ons nog verder in verdiepen.
We parkeren ons eerst aan de rand voor een echte Picnic. De voordelen van rond te rijden met je huis, je hebt altijd alles bij de hand!
Na de picnic beginnen we aan een wandeling door het bos. Oliver wil graag stappen maar moet toch nog regelmatig gedragen worden. Prachtige exemplaren met rode stam worden afgewisseld door gigantische zilvervarens. De DOC - departement of conservation- heeft sinds een paar jaar nu ook een treetopwalk geïnstalleerd. Machtig om te zien, maar dat zijn de prijzen helaas ook.
Het weerbericht had voorspeld dat het de hele dag zou regenen maar voorlopig zagen we alleen de zon. We rijden verder naar de camping, iets buiten Rotorua en dan zien we de dreigende regenwolken op ons afkomen.
De camping ligt bij een meer, zwemmen zal niet meer lukken vandaag. Daar heeft de regen een stokje voor gestoken.

We doen onze eerste was van deze vakantie, koken nog een grote pot spaghetti  (camping versie) eten en Katrien en
Lotta mogen nog een half uur gratis in de Hot Tub.
Morgen meer gepruttel!

3. Bogaert Eddy en Fabienne:
    Leuk op te horen.!!🤗
  4. Amber Vanhulle:
    28 november 2018
    Leuk om te horen! Veel plezier nog xxx