Links rijden

10 november 2018 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Zaterdag, tijd om de camper op te halen. Ons nieuwe huis voor de volgende 26 dagen. We kunnen te voet van het hotel naar we plaats waar de camper moet opgehaald worden.
Ook al is het laagseizoen, het is gezellig druk bij de camperfirma. De goed geoliede machine draait hier. Er is een wachtruimte met koffie en plaats voor de uitgelaten kindjes om te spelen. Zelf zijn we nog wat uitgeschud. Dan is het zo ver. De camper is klaar, we krijgen de volledige uitleg, inclusief hoe je met een automatic moet rijden :)
Over schrammen op de wagen hoeven we ons geen zorgen te maken. De verzekering dekt dit. De GPS wordt ingesteld, de kindjes vastgegespt en weg zijn wij! Van een oprit de straat op rijden...brrr...van waar komen die wagens? Eerst rechts kijken, dan links en rechts afslaan wil zeggen de straat oversteken en opdraaien. Kruispunten met lichten vallen  nog mee. De eerste keer een rond punt oprijden, dat is pas vreemd. De autosnelweg is nog het meest eenvoudig. Gewoon links blijven. We halen toch niet meer dan 90 en 100 is de limiet. Uitvoegen doe je hier ook links. Hot Water Beach is onze eerste bestemming. Dat ligt in Coromandel. Een schiereiland met prachtige stranden en wouden. De highway is vooral high door de hoogteverschillen en de 1001 bochten maar is zeker geen high speedway. Prachtig om door de cruisen. We zijn net op tijd om het hot water fenomeen op Hot Water Beach mee te maken. Rond laag water hoef je op bepaalde plaatsen maar een putje te graven aan de vloedlijn en je hebt in no time een eigen Hot Tub. Dankzij de Bloccs beenbeschermers kon Oliver toch ook meegenieten van een uurtje strand. Of dit een toeristische trekpleister is? Euh...de velen mensen op een hoop die wanhopig een warm bad proberen te creëren geven het antwoord al.

IMG_0282

IMG_0286

Na de douche en na het eten begint het te regenen. Dit is normaal in de lente maar wel minder leuk. We zoeken onze draai in de camper en moeten dan ook nog Olivers benen verzorgen. Dat vraagt tijd want het is nog heel pijnlijk. Lap, ons avondje gezellig voor de camper terwijl die sloebers gaan slapen kunnen we nu ook vergeten. We zijn te moe en vallen uiteindelijk, ondanks het harde bed als een blok in slaap.
Hoe we in zo'n camper slapen? 2 beneden en 2 in het dakbed. Het bed beneden is eigenlijk ook een tafel en de zitbank overdag...beetje ombouwen dus voor we gaan slapen en als we opstaan. Nog een minpuntje. Weinig plaats voor je spullen en bijna onmogelijk om iets een vaste plek te geven. Je moet te vaak spullen verleggen om de boel terug om te bouwen. Wat wel heel leuk is: beseffen dat je perfect kan leven met veel minder en op een kleine oppervlakte. De gouden tip voor camperreizigers: geen harde valiezen gebruiken. Gelukkig hadden we die tip al vernomen voor vertrek :)

1. Sylvie:
    zalig !!!
  2. Bram:
    21 november 2018
    Ik vond het echt benauwlijk om aan de verkeerde kant van de weg te rijden in ierland! Chapeau voor de komende 26 dagen! Hopelijk geen te smalle wegen, mist en duisternis. Net alsof je een week je rijbewijs hebt dan! Veel plezier dametjes en heertje!
  3. Colette:
    21 november 2018
    Geniet ermaar van want hier wordt het winter ... ijskoud brrrr 😘Blij dat Oliver ‘s beentjes beter wordt.🤗
  4. Bogaert Eddy en Fabienne:
    22 november 2018
    Hé kepkes dat ziet er zeer tof uit,geniet ervan tesamen. 🤗