Ook Chinezen kamperen

11 november 2018 - Coromandel Peninsula, Nieuw-Zeeland

De regendruppels tikken ons wakker op deze zondagochtend. OK, regen is niet leuk maar dit hoort bij de Nieuw-Zeelandse lente. In een tent zou het pas helemaal niet leuk geweest zijn. We besluiten dus om te ontbijten in de gemeenschappelijke voorziening van de camping. Best gezellig en praktisch. Je komt er ook de andere campinggasten tegen. Nieuw-Zeeland is een land waar je alle nationaliteiten kan tegenkomen. Waar wij zelf het meest van opkeken is dat de Chinese toeristen hier ook kamperen, zowel met tent als met een camper. 's Morgens zorgt dit voor heel wat vreemde taferelen bij het ontbijt. Zo zagen de kindjes voor het eerst een echte Chinees met stokjes eten. Het kindje kreeg aangepaste stokjes, met ringen om de vingers door te steken. Op zich niet zo speciaal maar door de ogen van onze sloebers wel opmerkelijk en grappig. Je ziet er ook de ontbijtgewoontes van iedereen. De ene eet cornflakes, de andere een hele gekookte maaltijd...

De regen maakte ondertussen plaatse voor de zon. Eenmaal de zon hier schijnt geeft die ongeloofelijk veel warmte!

Op het schiereiland van Coromandel is er veel moois te zien. We hebben er een activiteit voor jong en oud uitgekozen. Een rit met een treintje door een bos op een berg. Het treintje en de sporen zijn eigenhandig gemaakt door een gedreven man die van pottenbakken en natuurbehoud zijn levenswerk maakte. Driving Creek Railway heet het treintje.
Een driving creek was de benaming voor die stroompjes, beken of rivieren die gebruikt werden om het gekapte hout naar beneden te laten komen. Deze locatie was voor de aankomst van deze man zo'n driving creek. Er moest veel woud hersteld worden. Hij is  begonnen met het bouwen van het treinspoor om de klei voor z'n pottenbakken te halen van de berg maar tegelijk zorgde hij voor de aanplant van  bomen.

De treinrit door het woud waar men vooral de Kauribomen probeert te herstellen was magisch. Mooie uitzichten, interessante verhalen en mooie natuur.

Na de treinrit cruisen we nog even rond op het schiereiland. We kopen onze eerste souvenirs, plunderen de apotheek voor Olivers verzorging, we proberen pinguïns te spotten (voorlopig zonder resultaat) om dan uiteindelijk in een hippe bar te belanden waar we nog een lekker biertje proberen en een stuk pizza verorberen. We worden aangesproken door locals die ons nog wat tips geven voor het vervolg van de reis. Morgen vertekken we
Richting de vulkanen en de pruttelende modderputten :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Amber Vanhulle:
    24 november 2018
    Klinkt fantastisch! Geniet ervan samen.
    Maandag sturen we wat foto's en filmpjes door xxx
  2. Beppe:
    24 november 2018
    Klinkt heerlijk! Wat een ervaring voor Lotta & Oliver! Blijf voorzichtig!
  3. Grotemoe:
    24 november 2018
    Katrien,je moet je verhalen toch eens uitgeven hoor. Voor een reisbureau bvb?.je hebt een zeer vlotte pen. Proficiat. Nog veel zien verder en thuis veel vertellen.xxxx
  4. Anne Rogiers:
    25 november 2018
    Wat een leuk avontuur voor jullie en blijf verhalen doorsturen want je schrijft inderdaad heel vlot!
  5. Bogaert Eddy en Fabienne:
    25 november 2018
    Wij volgen jullie, en vinden het toffe verhalen.!!